34,49 €
Prejsť do obchodu
Farebný šach pre najmenších s drevenými figúrkami zvierat. Ľahko upútajú pozornosť detí a tie si tak ľahšie osvoja princíp hry. Figúrky sú uložené v látkovom vrecúšku. Balenie obsahuje 32 dielikov. Ilustrované Ingelou P. Arrhenius. Hračky Vilac majú značku francúzskej agentúry ADEME, to znamená, že tieto drevené hračky sú vyrábané ekologicky. Šetrí životné prostredie, neznečisťujú pôdu, vodu a vzduch, neplytvajú energiami. Hlavné vlastnosti:
drevená herná doska aj figúrky
farebná hra stimuluje zmysly detí
dizajn Ingelou P. Arrhenius Návod hry Moje prvé šachObsah hry:
herný plán
16 čiernych a 16 bielych šachových figúrok
bavlnené vrecúško Dvaja hráči, "čierny" a "biely" majú okrem svojho kráľa aj 15 ďalších figúrok: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov.Štartovacia pozícia: Na začiatku hry sa dieliky rozostavia ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v návode v balení. Kráľ vždy stojí na poli D, kráľovná na poli E. Začína biely hráč a potom sa v ťahoch striedajú po jednom. Hráč sa nikdy nemôže svojho ťahu vzdať. Žiadnym ťahom sa nesmie figúrka presunúť na pole, na ktorom už je iná figúrka rovnakej farby. Figúrky sa pohybujú vždy na prázdne miesta, výnimkou je len branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč postaví svoju figúrku na miesto vzatej figúrky súpera. Jazdec ako jediný môže preskakovať ostatné figúrky. Branie súperovej figúrky spočíva v tom, že sa táto figúrka odstráni z hracieho poľa a na rovnaké hracie pole sa postaví figúrka, ktorá ju vzala. Cieľom hry je dať šach-mat kráľovi oponenta. Šach nastáva, keď nejakým ťahom napadnete súperovho kráľa, tzn. presuniete figúrku tak, že by potenciálne budúcim ťahom mohla kráľa brať - tomuto sa hovorí šach. Ak taká situácia nastane, je súper povinný hrať tak, aby túto hrozbu odvrátil. Napríklad ťahať kráľom na pole, ktoré nie je napadnuté alebo pred kráľa postaviť inú figúrku a tým odvrátiť útok alebo napadajúci kameň zobrať. Ak neexistuje žiadny taký ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat alebo šach-mat, tzn. koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, pri šach-mate sa preto pokladá ležmo na herné pole. Ako sa pohybujú jednotlivé dieliky: Hra je zaujímavá tým, že sa každá figúrka pohybuje inak. Kráľ sa môže pohybovať o jedno políčko do všetkých smerov, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozované figúrkami spoluhráča. Dvaja králi nemôžu nikdy byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach kráľovi protihráča. Kráľ nemôže byť nikdy vzatý. Ak niektorý hráč napadá oponentovho kráľa, musí ho upozorniť a to tak, že vysloví "šach". Dáma je najsilnejšou figúrkou, pretože sa môže pohybovať do všetkých strán o koľko polí len chce, ale nesmie pri tom preskočiť inú figúrku. Jazdec sa nepohybuje v priamke, ale z jedného poľa na druhé do tvaru písmena L. Môže preskakovať vlastné aj oponentove figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve polia dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby tak okopíroval svojim pohybom písmeno L. Nikdy však diagonálne. Pozri. obrázok v návode. Strelec sa pohybuje a berie figúrky v diagonálach. Môže sa pohybovať o koľko polí chce, ale iba v jednom smere naraz. Nesmie preskakovať figúrky. Z pohybu po diagonálach vyplýva, že žiadnym ťahom nemožno zmeniť farbu poľa, na ktoré strelec stojí. Veža sa pohybuje horizontálne a vertikálne v akejkoľvek vzdialenosti. Zo svojho poľa sa môže presunúť na také, ktoré je buď v rovnakom rade alebo rovnakom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá by stála v ceste. Pešiak sa pohybuje o jedno políčko, okrem prvého ťahu, kedy sa môže, ak chce, posunúť o dve políčka vpred. Pešiak sa pohybuje iba vertikálne, výnimkou je branie súperových figúrok, vtedy sa pohybuje diagonálne - ako strelec. Vždy však o jedno pole. Akonáhle sa pešiak dostane na 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča. A to v takú figúrku, ktorá bola vzatá súperom. Kráľovná je najlepšou voľbou, ak už bola vzatá.
drevená herná doska aj figúrky
farebná hra stimuluje zmysly detí
dizajn Ingelou P. Arrhenius Návod hry Moje prvé šachObsah hry:
herný plán
16 čiernych a 16 bielych šachových figúrok
bavlnené vrecúško Dvaja hráči, "čierny" a "biely" majú okrem svojho kráľa aj 15 ďalších figúrok: dámu, 2 strelcov, 2 jazdcov, 2 veže a 8 pešiakov.Štartovacia pozícia: Na začiatku hry sa dieliky rozostavia ako na obrázku č. 1, ktorý nájdete v návode v balení. Kráľ vždy stojí na poli D, kráľovná na poli E. Začína biely hráč a potom sa v ťahoch striedajú po jednom. Hráč sa nikdy nemôže svojho ťahu vzdať. Žiadnym ťahom sa nesmie figúrka presunúť na pole, na ktorom už je iná figúrka rovnakej farby. Figúrky sa pohybujú vždy na prázdne miesta, výnimkou je len branie súperovej figúrky. V tomto prípade hráč postaví svoju figúrku na miesto vzatej figúrky súpera. Jazdec ako jediný môže preskakovať ostatné figúrky. Branie súperovej figúrky spočíva v tom, že sa táto figúrka odstráni z hracieho poľa a na rovnaké hracie pole sa postaví figúrka, ktorá ju vzala. Cieľom hry je dať šach-mat kráľovi oponenta. Šach nastáva, keď nejakým ťahom napadnete súperovho kráľa, tzn. presuniete figúrku tak, že by potenciálne budúcim ťahom mohla kráľa brať - tomuto sa hovorí šach. Ak taká situácia nastane, je súper povinný hrať tak, aby túto hrozbu odvrátil. Napríklad ťahať kráľom na pole, ktoré nie je napadnuté alebo pred kráľa postaviť inú figúrku a tým odvrátiť útok alebo napadajúci kameň zobrať. Ak neexistuje žiadny taký ťah, ktorý by vyhovoval pravidlám, znamená to mat alebo šach-mat, tzn. koniec hry a víťazstvo hráča, ktorý dal mat. Podľa pravidiel sa figúrka kráľa nedá vziať, pri šach-mate sa preto pokladá ležmo na herné pole. Ako sa pohybujú jednotlivé dieliky: Hra je zaujímavá tým, že sa každá figúrka pohybuje inak. Kráľ sa môže pohybovať o jedno políčko do všetkých smerov, samozrejme nie na políčka, ktoré sú ohrozované figúrkami spoluhráča. Dvaja králi nemôžu nikdy byť na susedných poliach. Cieľom hry je dať šach kráľovi protihráča. Kráľ nemôže byť nikdy vzatý. Ak niektorý hráč napadá oponentovho kráľa, musí ho upozorniť a to tak, že vysloví "šach". Dáma je najsilnejšou figúrkou, pretože sa môže pohybovať do všetkých strán o koľko polí len chce, ale nesmie pri tom preskočiť inú figúrku. Jazdec sa nepohybuje v priamke, ale z jedného poľa na druhé do tvaru písmena L. Môže preskakovať vlastné aj oponentove figúrky. Pri pohybe sa najprv posunie o dve polia dopredu, dozadu, doľava alebo doprava a potom o jedno políčko doľava, doprava, hore alebo dole, aby tak okopíroval svojim pohybom písmeno L. Nikdy však diagonálne. Pozri. obrázok v návode. Strelec sa pohybuje a berie figúrky v diagonálach. Môže sa pohybovať o koľko polí chce, ale iba v jednom smere naraz. Nesmie preskakovať figúrky. Z pohybu po diagonálach vyplýva, že žiadnym ťahom nemožno zmeniť farbu poľa, na ktoré strelec stojí. Veža sa pohybuje horizontálne a vertikálne v akejkoľvek vzdialenosti. Zo svojho poľa sa môže presunúť na také, ktoré je buď v rovnakom rade alebo rovnakom stĺpci. Nesmie však preskočiť žiadnu figúrku, ktorá by stála v ceste. Pešiak sa pohybuje o jedno políčko, okrem prvého ťahu, kedy sa môže, ak chce, posunúť o dve políčka vpred. Pešiak sa pohybuje iba vertikálne, výnimkou je branie súperových figúrok, vtedy sa pohybuje diagonálne - ako strelec. Vždy však o jedno pole. Akonáhle sa pešiak dostane na 8. pole - súperovu základňu, musí sa "premeniť" na inú figúrku, podľa rozhodnutia hráča. A to v takú figúrku, ktorá bola vzatá súperom. Kráľovná je najlepšou voľbou, ak už bola vzatá.
ďalšie informácie