Akropolis Punťa: Zapomenutý hrdina českého komiksu
1 444,98 €
Prejsť do obchodu
ďalšie informácie
O komikse v slovenčine:Dnes už psíka Punťu takmer nikto nepozná, za čias svojej najväčšej slávy (1934 až 1942) ale patril medzi najžiarivejšie domáce kreslené celebrity. Výnimočne populárny, deťmi milovaný a vydavateľstvom Rodina veľmi nápadito spravovaný a rozvíjaný seriál sa pritom neobmedzoval len na komiksové príbehy a jednu publikačnú platformu: domovský priestor detskej prílohy obľúbeného ženského časopisu List pani a dievčat začal byť Punťovi veľmi skoro tesný, a tak čoskoro začal hľadať v samostatnom časopise nesúcom jeho meno. Ten sa za osem rokov vydávania dočkal celých 140 čísel. Ani to ale nebolo dosť: Punťa čoskoro začal rozvíjať aktívnu komunikáciu so svojimi čitateľmi, zavítal do ilustrovanej prózy, stal sa hrdinom divadelného predstavenia a láskavá aj štvorácka tvár titulného protagonistu pozerala na malých priaznivcov aj z najrôznejších ďalších strán: odznaky a kostýmy.Súbor Punťa – zabudnutý hrdina českého komiksu (1934–1942) pozostáva z dvoch samostatných kníh. Prvá z nich, pomenovaná Príbehy, prináša bohatý, takmer 200 epizód obsahujúci výbor z centrálneho obrázkového seriálu. Druhý zväzok – Štúdia – potom ponúka kultúrno- a literárnohistorické, teoretické a interpretačné ohliadky celého „sveta okolo Punti“. Seriál, časopis aj najrôznejšie ďalšie punťovské produkty sú tu nahliadané z najrôznejších uhlov a za využitia rozličných interpretačných a metodologických prístupov tak, aby sa postupne poskladal čo možno najkomplexnejší obraz predmetného seriálu a jeho miesta v domácej detskej kultúre. Punťa totiž rozhodne nebolo „len tak nejaké obrázkové čítanie pre deti“: premyslenosťou, ambíciami, neskrývanou komerčnosťou i napríklad spôsobom aktívnej práce s publikom predstavoval časopis v československom priestore malú revolúciu a svojho druhu domácu variáciu na produkciu štúdia Walta Disneyho s jeho myšiakmi a káčermi, ktorí v rovnakej dobe naberali na svojej globálnej popularite.Klapbox s knihami dopĺňajú drobné faksimile príležitostných či reklamných tlačí a ďalšie súvisiace materiály. O komikse v angličtine:Today, almost no one remembers the little dog Punťa, but during his heyday (1934-1942), he was one of the brightest stars of domestic animated cartoons. The exceptionally popular series, beloved by children and managed and developed with great imagination by the Rodina publishing house, was not limited to comic strips and a single publication platform: the home space of the children's supplement of the popular women's magazine List pani a dievčat soon became too small for Punťa, and so he soon began to look for a place in a separate magazine bearing his name. During its eight years of publication, it reached a total of 140 issues. But even that was not enough: Punťa soon began to develop active communication with his readers, ventured into illustrated prose, became the hero of a theatrical performance, and the kind yet mischievous face of the title character looked at young fans from a variety of other places: badges and costumes. The set Punťa - a forgotten hero of Czech comics (1934-1942) consists of two separate books. The first one, titled Stories, presents a rich collection of nearly 200 episodes, a selection from the central comic strip series. The second volume - Studies - then offers cultural, literary, theoretical, and interpretive overviews of the entire "world around Punťa". The series, magazine, and various other Punťa products are viewed from a variety of angles and using different interpretive and methodological approaches so that a comprehensive picture of the series in question and its place in domestic children's culture can be gradually assembled. Punťa was definitely not "just any kind of picture book for children": with its thoughtfulness, ambitions, undisguised commercialism, and, for example, its way of actively working with the audience, the magazine represented a small revolution in the Czechoslovak space and a kind of domestic variation on the production of the Walt Disney studio with its mice and ducks, who were gaining global popularity at the same time. The slipcase with the books is complemented by small facsimiles of occasional or advertising prints and other related materials.